vrijdag 23 mei 2014

Oeps, ik ben schrijver

Boek

En vandaag was het dan zo ver.... Mijn boek is te bestellen, het staat online, in de webshop, ik ben schrijver.... Apart. Na alle voorbereidingen en drukte rondom het boek bijna een anticlimax. Ik hoefde namelijk helemaal niks te doen. Gewoon op onze kleinkinderen passen en wachten tot het zover was. Ergens tegen het einde van de ochtend kwamen de eerste berichtjes. Aha, het was dus zo ver. 's Middags viel mijn eigen boek in mijn eigen brievenbus. Toch even een bijzonder moment. Ik ben schrijver.

Het boek ziet er cool uit, met dank aan Gerry van Roosmalen, oneeyevision.nl en Boekscout.nl. Gerry is de enige fotograaf die mij kan laten plakken aan een foto, en Boekscout heeft het boek heel mooi vorm gegeven, ook weer met coverfoto van oneeyevision.nl. Een uitgebreide mail van Boekscout volgde, want vergis je niet, schrijven is ook gewoon werken. Het is een heel proces om een boek uitgegeven te krijgen. Schrijven is eigenlijk het makkelijkste deel. Daarna, dan begint het pas.

Ik ben benieuwd wat er gaat volgen. Op dit moment zit ik aan een glaasje Bailey's, gekregen van vrienden als felicitatie. Superlief! Bedankt!! Van mijn echtgenoot kreeg ik een hele mooie bos bloemen, wat extra lief is aangezien hij een soort lijdend voorwerp is in mijn verhaal. Verder moet het nog een beetje inzinken hoor. Het gewone leven gaat ook gewoon door. De avond heb ik doorgebracht met het bakken van cupcakes en minitaart voor een kleine jarige. Toch is er wel iets veranderd. Ik ben nu een gepubliceerde schrijver. Ik sta onder contract bij mijn uitgever en ben dus echt schrijver. Behalve dat het leuk staat op mijn CV, ben ik dus vast van plan te blijven schrijven. Verhalen genoeg om te vertellen. Er borrelt van alles in mijn hoofd. Niks is prettiger voor de inspiratie dan de erkenning door een uitgever. 
Voor wie interesse heeft: http://www.boekscout.nl/shop/ViewProduct.aspx?bookId=4823 is de webshop van Boekscout.nl waar mijn boek te bekijken is en voor de liefhebber te bestellen.

Ik ga nog een borreltje pakken en binnenkort begin ik aan mijn volgende boek :)

1 opmerking:

  1. Ik schreef een kleine 500 pagina's aan mijn eerste boek. Veel uitgevers eisen 'een kopietje van het manuscript'. Hallo, geen wonder dat jullie massaal failiet gaan, het is 2015, hoor. Maar ja, ik heet toevallig geen Harrie Mulish, dus hoeven ze me niet. Het is een benauwd 'ons kent ons' wereldje, die uitgeefmafia.
    Net als Cis werd ook mijn 'Klatergoud' warm onthaald bij Boekscout. Het moet nog uitkomen.

    BeantwoordenVerwijderen