donderdag 17 november 2016

Verhuisperikelen 3; Hello and goodbye

Na het leggen van vloeren, schilderen van muren, hangen van poorten en slopen van een deel van de keuken is ons nieuwe huis min of meer gebruiksklaar. Er missen nog een paar dingetjes zoals gordijnen en her en der lampen, maar er zijn ook dingen verschenen. Een luie stoel voor 'opa' en een staande lamp. Een lang gemiste boekenkast, zodat eindelijk mijn boeken weer uit hun dozen kunnen komen. Hopelijk is er nog wat van over na twee jaar in de schuur. De sprookjesboom staat half op de muur van de logeerkamer en er is een koelkast en een fornuis. Langzaam krijgt het vorm en de verhuisdatum nadert met rasse schreden. Huh, wat?!

Ja, rasse schreden dus. En als je in het ene huis klust blijft het in het andere huis wat liggen. Tenminste bij ons wel. Dus besef ik met enige schrik dat vandaag(!) dus de dag is dat alles ingepakt moet worden. Dat dingen moeten worden uitgezocht en bedden en kasten gedemonteerd moeten worden. Waarom hebben we zoveel zooi! Ik dacht dat we al zoveel hadden weggedaan twee jaar geleden.... Valt een beetje tegen. Maar ik besef ook dat dit de fase is dat het nu eenmaal een rommeltje is. Kasten leeg, dozen vol en alles moet toch ergens staan....

Ik vraag me af of er ook mensen zijn die op zo een keurig nette manier weten te verhuizen. Zonder haast, alles netjes ingepakt en opgestapeld en vooral geen, nee geen vuilniszakken vol handdoeken en beddengoed omdat je dat zo lekker overal tussen kan proppen. En zeker geen spullen die niet in dozen passen en waarvan je denkt; Waar laat ik dàt nou weer! Bij ons blijft altijd iets over.

Ook denken mijn man ik nu vaak; Nog één keer de wasmachine aan voordat we verhuizen, nog één keer in dit huis oppassen op de kleinkinderen, nog één keer.... We zijn superblij met onze nieuwe woning maar zijn ook dankbaar dat we twee jaar heel prettig onder dit tijdelijke dak mochten wonen. Nieuwe huurders hebben zich aangediend en we zullen zorgen dat het huis hen weer net zo prettig ontvangt als het ons ontving.

Zondag is het zo ver, dan vertrekken we. Met goede herinneringen en veel zin om een nieuw 'thuis' te maken in Brandevoort. Hello and goodbye.

2 opmerkingen: