woensdag 23 april 2014

Ik ben bijna auteur!

Ik ben auteur! Bijna.......


Whaa! Ik heb een manuscript ingestuurd naar Boekscout. Het manuscript over de gebeurtenissen in 2012/2013 in ons gezin. En ik mag naar een auteursbijeenkomst! Dit betekent dat Boekscout wat in mijn manuscript ziet, dat ze het misschien uit gaan geven. O, ik ben nerveus! Het uur U breekt aan. Kan ik schrijven? Kan ik naamsbekendheid krijgen en daarmee kans op meer boeken, een column ergens, inkomsten wellicht? Hele nieuwe horizonten doemen op aan mijn einder. In ieder geval kan ik nog dromen tot en met vrijdag. Aan het einde van de bijeenkomst krijg ik uitsluitsel. Het maakt me sowieso al blij. Een auteursbijeenkomst….. haha! Ik ben dus een auteur.

Ik heb ook meegedaan aan een schrijfwedstrijd van de Nederlandse bibliotheken. Een reisverhaal in 1000 woorden. Abdelkader Benali jureert en alweer vind ik het al een eer dat een verhaal van mij door hem gelezen wordt. Het mijne en 1800 andere. De vijf beste schrijvers mogen met Benali mee naar Marokko op een literaire reis. Ik heb dus besloten naar Marokko te gaan. Ik droom gewoon door tot het tegendeel wordt bewezen. Dat kan natuurlijk heel goed gebeuren, in feite is de kans te winnen vrij klein. Hoop doet leven, geeft energie. Dat sprankeltje dat je nodig hebt om de dagelijkse beslommeringen het hoofd te blijven bieden. Dus ik hoop en droom en schrijf.

In één week tijd heb ik uitsluitsel over zowel mijn boek als de wedstrijd gekregen. Je wint wat, je verliest wat. Naar Marokko ga ik niet, dat zal moeten wachten tot ik genoeg heb gespaard om zelf de reis te betalen. Maar mijn boek wordt uitgegeven!!! En dan bedoel ik ook echt uitgegeven. Geen eigen beheer, geen kosten voor allerlei zaken, geen aantal zelf te kopen boeken. Nee, het wordt echt uitgegeven. Spannend!!!! Ik ben nu aan het corrigeren, wat een hels karwei is maar het is geweldig. Die nieuwe horizonten zijn er nog steeds. Even niet in Marokko, maar wel hier in mijn eigen woonkamer. Ik droom, werk en schrijf en voor wie het leuk vindt blog ik er voortaan over. Over schrijven en mijn dagelijkse beslommeringen zoals ik die zie. 

Groetjes, Cis


6 opmerkingen:

  1. Oh super! Gefeliciteerd! Wil graag 1 exemplaar reserveren. Met handtekening natuurlijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Monique,
      Wat leuk dat je zo snel reageert! Het moet allemaal heel officieel, dus binnenkort krijg je van mij een mail met de vraag of je toestemming geeft voor een promotiemail van de uitgever (éénmalig) Je krijgt dan een mooi overzichtje zoals je dat ook bij boekenclubs ziet. En dan kom ik persoonlijk die handtekening er in zetten!!!
      Groetjes,
      Franziska

      Verwijderen
  2. Voor mij ook een exemplaar, graag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo zie je maar weer. De aanhouder wint. Eens wordt je ontdekt, en dat is NU! Geweldig. Leuk om je blog te lezen. Eén volger heb je in ieder geval al. Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk!!!! En leuk om opeens met heel andere dingen bezig te zijn. En spannend...
      Groetjes, Franziska

      Verwijderen