woensdag 7 mei 2014

Spannend

Leuk of spannend of allebei?

De verschijningsdatum van het boek komt dichterbij. 23 mei is het zo ver! Inmiddels heb ik veel werk verzet en ben ik nog bezig met de laatste klus. Het verzamelen van mensen die toestemming geven voor de toesturing van de promotiemail door de uitgever. Ik heb mijn verplichte aantal al, maar ben blij dat er zo veel mensen positief reageren! Het is echt heel spannend. Niet alleen dat ik, nou ja, mijn boek, uitgegeven word, maar ook wat het teweeg kan brengen. Het is waargebeurd, dus uit ons leven gegrepen. Wat zullen de reacties zijn? Bij sommigen zal het misschien nieuwsgierigheid bevredigen, bij anderen interesse belonen, maar misschien zijn er ook mensen die er niet op zitten te wachten. Dat weet ik eigenlijk wel zeker. Misschien worden er ook wel mensen boos. Het is maar net hoe ze er zelf in staan en wat hun eigen belang is. De een wil alles nu eenmaal liever laten vergeten, de ander is er nog mee bezig en wil juist meer weten.

Het zal allemaal wel op me af komen. Of misschien gebeurt er helemaal niets... De tijd zal het leren. In ieder geval, als er dit keer figuurlijk gesproken iets op mijn hoofd valt, is het mijn eigen keus. Dan heb ik het zelf afgeroepen en dat voelt toch anders. De gebeurtenissen in het boek overkwamen mij en de rest van ons gezin en dan moet je zien stevig op je benen te blijven staan. Voeten op de aarde en dealen met wat er opeens gebeurt, zonder je voor te kunnen bereiden. Nu sta ik al stevig en is de uitdaging mijn eigen keus. In beide gevallen kijk ik alles recht in de ogen en achteraf zal ik kunnen vertellen wat nou makkelijker of moeilijker was.

Zenuwachtig ben ik wel!Soms vraag ik me ook wel af waarom ik dit nou zo nodig moet doen. Niet omdat ik zo graag in de spotlights sta. Misschien wel omdat ik denk dat er veel mensen zijn die iets totaal onverwachts meemaken, aan worden gekeken in positieve maar zeker ook negatieve manier. Oordelen die zo makkelijk worden gegeven en als het anoniem kan soms op een vreselijke manier. Misschien heeft iemand er iets aan. Misschien kan ik iets positiefs voort laten komen uit een vrij negatieve gebeurtenis. Ik ben dit pad ingeslagen en nu maar kijken waar het heen gaat. Op naar 23 mei.

1 opmerking: