zondag 30 juli 2017

Ik wil het niet weten!

Lang geleden, zo ongeveer in de prehistorie, was ik kind. Jaartje of vijf en wij hadden een televisie. Zo een vierkant geval met afgerond scherm in houtlook kast, twee grote draaiknoppen aan de zijkant. Eentje voor de zenders en eentje voor het volume. Waar de aan/uitknop zat weet ik niet meer want daar mocht ik niet aankomen. Paulus de boskabouter. Ik zie hem nog zo voor me in zwart-wit. De touwtjes aan de pop duidelijk zichtbaar. En de enge heksie-heks op haar bezemsteel. Ik dacht dat ze allemaal in de tv woonden en mij ook konden zien. Tsja...

Erg veel kinderprogramma's waren er volgens mij nog niet en zeker niet elke dag. Behalve dan de Fabeltjeskrant. Veel reclame kan ik me ook niet herinneren, behalve de 'ster'. Wel het testbeeld en mijn vader die ons Amsterdamse dak op moest om de antenne zo te zetten dat we beeld hadden zonder 'sneeuw'. Er is veel veranderd.

Onze televisies zijn tot heel veel in staat nu en we hebben heel veel zenders, waar wat mij betreft toch bar weinig op te zien valt. Maar dat kan aan mij liggen. Maar wat ik echt heel erg, ontzettend, vervelend, irritant en naar vind zijn de reclames die om de haverklap die ene leuke serie of film/docu die ik dan wil zien onderbreken.

Zelfs bij de reclames zit wel eens iets grappigs maar wat ik dus echt, heel echt niet wil weten en zeker niet zien, is hoe een dame eelt van haar hielen schraapt, me vertelt hoe ze haar harde ontlasting zacht krijgt, of haar wiegende billen toont waar dan een tena lady ergens onderaan schuil gaat.

Wat ik al he-le-maal niet ongevraagd op mijn bankhangmoment hoef te weten is hoe een dame haar vingertje opheft om te benadrukken dat jeuk van onderen met één inbrengpil tot het verleden behoort en nee, ik hoef ook geen explosieve orgasmes te zien dankzij durex.  En ja, er zit nog steeds een uitknop op de televisie, maar ik vind detective Frost zo leuk. En waarom zijn het trouwens altijd dames die zulke afgrijselijke reclames doen? Van maandverband, tampons tot wasmiddel. Mannen mogen sexy doen met Old Spice ....

Dus verdwijn ik bij elke reclamesessie van de bank naar mijn laptop of steek mijn neus in een boek. Want ik WIL HET NIET WETEN!!! Kan ik hiervoor ook Apeldoorn bellen?

6 opmerkingen:

  1. De tv makers moesten eens weten -en volgens mij doen ze dat ook - hoeveel mensen hun zender verlaten en niet meer terugkomen omdat ze op een betere/mooiere/interessantere zender zijn uitgekomen. Ik heb het tv kijken naar zenders eigenlijk al lang afgezworen. De laatste keer dat ik op TV een film keek is misschien al een jaar of langer geleden. Ik kijk wel een serie of film op Netflix of zo. Ik denk ook dat de reclame akers aandelen Netflix hebben en hun best doen de kijkers te verjagen van de reguliere tv. Het lukt ze al aardig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou best eens kunnen Gerry. Het lijkt mij anders ook zo stom en aangezien geld altijd de drijfveer is.... Zo als jij omschrijft verdienen ze dubbel. Aan de adverteerders en aan de netflixers :)

      Verwijderen
    2. Leuk stukje weer Cis! Zelf kijk ik weinig direct, behalve het 6 uur journaal en een vandaag. Wat ik echt wil zien neem ik op de smart tv op. Ben het niet net je eens dat er weinig op de tv de moeite waard is. Er is iedere dag wel iets wat zeer het bekijken waard is. Zo heb ik enorm genoten van de serie over Wim Sonneveld, welke onlangs te zien was.

      Verwijderen
    3. Ha Peter, Ja van Wim Sonneveld heb ik ook erg genoten. Dat nam me ook mee naar vroeger, bij mijn oma thuis. Zij had al zijn platen en door mijn opa's werk kenden ze Sonneveld ook persoonlijk. Wij zitten nog heel simpel op de kabel met de tv, dus geen smart hier. Wel een goed idee om het zo te doen :)

      Verwijderen
  2. Ik snap precies hierom ook waarom netflix etc een succes is. Cis, wij hebben geen tv. Ik kijk via uitzending gemist. Of via de bbc... Dan kijk je ook alleen wat je wilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marjolein, Lijkt me een prima alternatief :)

    BeantwoordenVerwijderen