zondag 8 februari 2015

Wat maak ik me weer druk.....

'Leef je nog', vroeg een vriendin. En ik schaam mij. Ja, ik leef nog. Ik ren me zelfs rot en ben geen haar beter dan de rest van de mensheid die het 'druk, druk, druk' heeft. Beginnen met een nieuwe job brengt dat vaak met zich mee. Inwerken, uitvogelen, opbouwen, contacten leggen. Eh, contacten... Ja andere dus. Oeps, daar voel ik de schaamte weer. Dus lieve vrienden en familie, ik beloof me te beteren. maar wel pas na februari, want dat is nog even een heel drukke maand.

Bloggen is ook zoiets waar ik niet toe kom. Behalve nu dus even. Heb al gewerkt en gecontact en zit aan de koffie. Man kijkt voetbal, ik besluit te bloggen. Waar zullen we het eens over hebben? Tsja, ik wil niet vervelend worden maar het gedoe in Nederland zit me hoog. Dat heeft iedereen die mijn blogjes leest (dank daarvoor!) wel in de gaten. Ik word er helemaal moe van dat de politiek, met meneer Wilders voorop, net doet alsof wij ge-islamiseerd worden. Wie van ons is al eens aan de haren een moskee binnengetrokken? Of kreeg op een vroege zaterdagochtend een groep baardige mannen en gesluierde vrouwen aan de deur die de koran en Allah kwamen brengen?

In Nederland is 6 tot 8 % van de bevolking moslim. Waar hebben we het over. 'Alle terroristen zijn moslim.' Ook zo een uitspraak. Ook niet waar. Van alle aanslagen in Europa is 2% gerelateerd aan moslimextremisme. Er zijn namelijk heel veel terreurdaden van allerlei vage groeperingen in Europa waar wij niets over horen. Het is maar net wat in het nieuws komt. En daar word ik moe van. het goochelen met cijfers en statistieken zodat alles naar één bevolkingsgroep wijst die de nieuwe zondebok mag zijn van alles. Armoede, woningnood, hoge ziektekosten en zorgpremies, werkloosheid en wat er nog meer aan ellende is; volgens vele twitteraars is dat alles opgelost als we 'de moslims' maar het land uit gooien. meestal geschreven in bar slecht Nederlands, waarvan diezelfde twitteraars roepen dat 'ze' dat maar eerst moeten leren.

Ik stel voor dat 'de politiek' een frisse wind gaat laten waaien. Ze beginnen met het afschaffen van het woord allochtoon. Verder wordt er niet meer gesproken over 'moslims', zoals wij het ook niet hebben over 'protestanten', 'katholieken' of andere geloofsgroepen. Wij zijn voortaan gewoon allemaal Nederlanders. Zonder aanziens  des geloofs. En een Nederlandse burger die iets strafbaars doet wordt gestraft. Wie bijles nodig heeft krijgt bijles, en wie op vrijdag, zaterdag of zondag naar een godshuis wil gaan doet dat. Of op welke dag dan ook. En dan met zijn allen de schouders onder Nederland. Dan komt het goed.

De PVV is dan natuurlijk wel zijn stokpaardje kwijt, maar misschien kan meneer Wilders dan iets nuttigers gaan doen. Hij is best creatief, dat laat zijn cijferwerk zien en voorstellingsvermogen heeft hij ook. Tenslotte is het best knap om in een land waar de laatste watersnood ramp in 1953 plaatsvond, overal en massaal tsunami's te zien die ons overspoelen.

Mijn eigen utopia-gedachte hoorde ik laatst terug in een lezing over kabbalah. Pas als heel het volk verlicht was kon de thora (OT) geopenbaard worden aan de mensen. Verlicht betekende dat ieder voor de ander zorgt. Dus hoeft er geen zorg te zijn voor de eigen behoefte, want je bent zeker dat iemand anders daar weer op let. Geen ik, zij en wij meer, maar allemaal wij, ons en samen. Zullen we daar nog een keertje voor gaan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten